Zondag 6 december stond de 'maasderby' weer op het programma, na twee jaar afwezigheid.

DIOSA, koploper in de 5e klasse had dit seizoen nog niet verloren. Niftrik moest winnen om het gat niet te ver laten oplopen.

Beide verenigingen werken sinds dit seizoen samen met de jeugdafdeling. Dit was aan alles te merken. De gemoedelijke sfeer, wedstrijdje tussen twee jeugdteams vooraf, kortom gemoedelijkheid ten top.

Ook de wedstrijd tussen de beide standaard teams kende nauwelijks ingrediënten die je in derby kunt verwachten. Een zeer sportieve wedstrijd die uiteindelijk met 2-0 gewonnen werd door Niftrik door doelpunten van Rick Reijnen en Ruud Sommerdijk. Niftrik won dus de derby en staat nog op drie punten van DIOSA.

Na het duel was het een al feest in 'de Waayershof '. Beide verenigingen bleven nog lang napraten en borrelen op de disco noten van DJ Gijs Gommers. Hier wonnen beide verenigingen!

Aanstaande zondag speelt Niftrik wederom een derby. Om 14.30 speelt het in Berhgaren-Hernen tegen UHC.

actiefoto1niftrik1diosa1 2015 2016