Afgelopen zondag 8 mei, was de dag. De dag dat Niftrik 1 kampioen kon worden. Uit bij DIOSA was een overwinning zeker voor hetkampioenschap en bij een gelijkspel was het afhankelijk van andere uitslagen.

Veel toeschouwers langs de lijn zagen een goed begin voor Niftrik, die ook werd beloond met een 1-0 voorsprongdoor Marc Moors, nam DIOSA het initiatief over. wat resulteerde in een goed mogelijkheid, vlak voor rust.

Na de rust een zelfde spelbeeld: DIOSA zocht de aanval, Niftrik counterde.

De wedstrijd kantelde in Balgoijs voordeel nadat Kevin Kersten met twee maal geel het veld moest verlaten. Niftrik kwam nog maar moeilijk onder de druk uit en zag een Balgoijs doelpunt worden afgefloten voor buitenspel. Het werd toch nog 1-1 door Ruud van Beuningen. Niftrik kwam nog een keer goed weg door een bal die op de lat uiteen spatte en counterde zelf bijna nog naar de 1-2.

Op het andere veld stond voor Niftrik een gunstige uitslag op het score bord zodat bij het laatste fluit signaal van de goed leidende scheidsrechter het feest lost barste.

Niftrik werd voor het laatst kampioen in 1960. Ruim 56 jaar heeft de club moeten wachten op een kampioenschap. Promotie was er wel een aantal keren maar een echt kampioenschap maakt iets meer los.

Op de platte kar van Balgoij via Wijchen naar Niftrik. Rondje dorp en daarna groot feest in de Waayershof.

Tot de late uurtjes is er gefeest en dat werd op de maandagmiddag nog dunnetjes over gedaan in Wijchen door een groot gedeelte van de selectie.

kampioen1

kampioen2